søndag den 4. maj 2014

Disney Frost Kage med Prinsesse Elsa

Disney Frost fødselsdagskage med Prinsesse Elsa til min søde pige Isabella, der blev 4år



Lyse bunde med blåbærmousse med hakket hvid chokolade og hvidchokolademousse med friske blåbær -mums den smagte så lækkert!


Skålen beklædes med film og så kommer lagkagebund i og trykkes godt ud til kanten, herefter blåbærmousse og hakket hvid chokolade i, så lagkagebund, så hvid chokolademousse og friske blåbær og afslutningsvis en bund. Filmen foldes rundt om bunden og så skal kagen på køl mindst et par timer.


Kagen vendes på hovedet og placeres på evt. kage-pap og tallerken (ellers selve serverings fadet, hvis du har plads til det hele i dit køleskab) og skålen trækkes af og filmen fjernes



Smørcreme påføres kagen -jeg kommer altid smørcreme i en frysepose og klipper et lille hul i hjørnet, så smørcreme kan "sprøjtes" på, så er den let at styre, man undgår at evt. kagekrummer kommer ud i smørcremen og så er det hurtigst.


Ved brud af en spatel eller lign. smøres smørcremen jævnt ud over kagen og kagen kommer på køl indtil smørcremen er blevet fast/ hård.


Kagen betrækkes med fondant


Der laves et lille hul i toppen med en lillle rund udstikker


Elsadukken kommer ned i hullet (jeg valgte at pakke hendes ben ind i film)


Hofte beklædes med fondant ned til kagen, så selve kagehullet også lukkes


Så skal der pyntes med fondant - nederdel og fine is-krystaller med glimmer


Da daaaaa.... smukke Elsa





Min søde smukke datter fik Anna i gave og en tom æske med Elsa -hun skulle lede efter Elsa og en leedetråd var at hun var et sted, hvor det var meget koldt og så fandt hun sin smukke Elsa kage dukke og hvor blev hun glad!!








6 kommentarer:

  1. Kære Anne,
    Jeg skal (som dig) bage en Elsa (og en Anna) kage til min datters 7-års fødselsdag på søndag.. Nogle "pointers", du kunne give? :-)
    Mh
    Helle

    SvarSlet
  2. Hej Helle
    Tak for din besked, det er en spændende kage -OBS at du vælge en skål der er dyb nok så Elsa's lange ben kan være der, ellers så lav kagen først skal skålen "fores" med lagkagebund, så mousse i og en bund, så mousse og så slut af med en bund -det er den bedste måde så kjolen bliver kompakt. Når du har smurt den op og beklædt kagen/kjolen så lav et hul med en smal rund udstikker i toppen, hvor du vil have dukken i og så stik forsigtigt Elsadukken i. Så kan du lave fondant og beklæde dukken på hoften og ned over kjolen, så kagehullet er dækket.
    Er der noget der driller med fondanten, så kan du evt dække med fondant snefnug 😊
    Håber det var a la de du spurgte efter
    Hilsen Anne

    SvarSlet
  3. Hej Anne ;) jeg er jo helt forelsket i denne kage. Wau du dygtig ! Ville jo SÅ gerne kunne lave denne til min datter som fylder 3 imorgen.. Men jeg er ikk vildt go. Men vil da prøve. Det ikk sådan så du har opskrift på de forskellige ting - bund, mousse, smørcreme ? Eller er det bare noget du lige ryster ud af ærmet ? ☺️ Så dygtig du er ! På forhånd tak - mvh Camilla

    SvarSlet
  4. Hej Anna, jeg er helt forelsket for denne kage. Er det muligt jeg kan 'bestille' kagen fra dig for min datters fødselsdag i slutning af september? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Jeg kan se dit opslag er ret gammelt, men prøver dog lykken. Er det muligt at bestille kagen hos dig, hvis du altså bor i Kbh?
      Du kan skrive tilbage på imanmalouhasan@gmail.com

      Slet
  5. Hej
    Tak for din henvendelse, jeg bager ikke kager til salg. Opslag et til inspiration til selv at bage
    Mange hilsner Anne

    SvarSlet