tirsdag den 6. september 2011

Hindbær mousse

200-300g frosne hindbær (det er en smags sag med mængden)
50-100g sukker (afhængig af hvor "frisk" syrlig smag man kan lide eller ikke lide)
2plader husblas

2,5 dL pislefløde


Hindbærene (og sukker) kommes i gryde, bringes i kog i ca. 2 min, hvor de moses.
Husblassen lægges i koldt vand i 5 min.
Hindbærene kommes op i en si og fyldet moses igennem sien, så man slipper for kernerne.
Husblassen kan kommes direkte i den varme hindbær masse og røres ud (eller smeltes over vandbad og røres i).
kommes i en skål til afkøling.
Den kolde hindbærgele kommes i piskeskål og piskes kort, fløden tilsættes og piskes sammen, OBS hold øje under piskningen for det kan lige pludselig gå hurtigt! (jeg plejer at stoppe røremaskinen inden fløden er blevet helt stift og piske den færdig med håndkraft, så jeg har styring over konsistensen og at den IKKE skiller. Så er hindbær moussen klar til at blive fyldt i en kage på ca 22-24 i diameter.

Hindbærgeleen piskes kort









1 kommentar:

  1. Hej, tror du jeg ville kunne lægge kagen sammen dagen før ude at hindbærmoussen bliver "underlig"?

    SvarSlet